Kérjen időpontot már ma! 06 (80) 62 00 62|info@auditus.net
| | Hallásgondozóink
Hallásgondozóink2019-11-23T14:06:26+00:00

Tóthné Kránicz Zsuzsannát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Tihanyi Szilviát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Ismerje meg Kohári Imréné Annát, a Ko-Ha Sound vezető audiológusát

Interjú: Puha Andrea

“A legnagyobb öröm, ha egy nem halló ember a segítségem által hallóvá válik, és ezt az örömet látom a szemében.” – interjú Kohári Anna audiológussal

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért. Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is. Interjú Kohári Anna audiológussal, a KO-HA Sound Kft. vezetőjével.

Annának viszonylag kevés szabadideje van, de azt igyekszik aktív pihenéssel tölteni. Mindene a család, ahol mindig feltöltekezik energiával, szeretettel – bár, mint mondja, ez egyre nehezebb, hiszen a fiai már kiléptek a családi fészekből. A békét és a kiegyensúlyozottságot a kertészetben keresi, imádja a kertet, a növényeket, ha nem audiológus lenne, akkor kertész, vagy szakács, mivel a konyhában is képes csodákat művelni, akárcsak a szakmájában. Mondhatni, szerencse, hogy mégis az audiológia lett az élete, mert egy jó szakemberrel lenne kevesebb.

Mi sodorta önt az audiológiai pályára?

“Az audiológiai szakrendelőbe 1992-ben kerültem, – véletlenül. A házasságom és a gyermekeim születése előtt egy gyárban dolgoztam titkárnőként, bár végzettségem egészségügyi szakirányú. A gyermekgondozási segély lejártakor mentem volna vissza dolgozni az előző munkahelyemre, de az akkori gazdasági viszonyok miatt a gyár felszámolás alatt állt, így nem sok jövőt láttam benne. Éppen akkor egy barátnőm megkeresett, hogy nem mennék-e oda mellé dolgozni az audiológiára, és hát így kerültem oda… Ennek már 24 éve!”

Van személyes érintettsége?

“Személyes érintettségem nincs, bár nyilván az évek alatt idős szüleim is hallásproblémákkal küzdők lettek, így az ellátásuk hallókészülékkel az én feladatom lett.”

Mit jelent Ön számára audiológusnak lenni?

“Az audiológusi feladat igen színes és változatos. Mivel kórházi audiológián dolgozom, így nemcsak a hallókészülékes ellátás és gondozás a feladatom, hanem olyan betegekkel is naponta találkozom, akiknek a problémáját nem hallókészülékkel kell megoldani.

Emiatt számomra az audiológia egy nagyon szép kihívás, hiszen a 24 évem alatt nem volt két egyforma beteg és probléma. Minden nap új emberekkel, új kihívásokkal állok szemben, és mivel a hallókészülékes szakma percről percre változik, így folyamatos tanulást igényel tőlem, ami szellemileg is frissen tart.”

Mi a legnagyobb öröm a szakmájában?

“A legnagyobb öröm, ha egy nem halló ember a segítségem által hallóvá válik, és ezt az örömet látom a szemében, illetve az életminőségének a javulásában. Számtalan példát tudnék felemlíteni, hiszen 24 év az nagyon hosszú idő, de igazán nem emelném ki egyiket sem, mert mindegyik egyformán kedves nekem.”

Mikor, és milyen gyakran kell audiológushoz menni?

“Először akkor kell menni audiológiai vizsgálatra, amikor a hallásában egy pici változást is észlel az ügyfél, nem szabad megvárni, amíg nagyon rosszul hall. Az audiológiai vizsgálatok gyakorisága pedig attól is függ, kinek milyen jellegű és mértékű a halláscsökkenése. Amennyiben az állapotában hirtelen változást észlel, akkor azonnal, egyebekben évente ajánlatos az audiológiai kontroll.”

Miért fontos a hallásszűrés és a hallásgondozás?

“A hallásszűrésnek a korai felismerésben van jelentősége, hiszen sok esetben a nagyothalló észre sem veszi, hogy nagyothall, mert a világ szépen lassan csendesedik el. Ez főleg akkor fontos, ha a nagyothalló mellett nincs család, hozzátartozó, aki figyelmeztetné erre. A hallókészülékkel ellátott beteget sem szabad magára hagyni, segíteni kell, a hallókészüléket személyre kell szabni, ezért fontos a hallásgondozás, a rehabilitáció, a nyomon követés, hogy az általunk ellátott beteg minden tekintetben boldoguljon a készülékkel, illetve az életében valóban olyan pozitív változásokat idézzünk elő, amilyet szerettünk volna.”

Hogyan tudunk vigyázni a meglévő hallásunkra?

“A megelőzés nagyon fontos! Ezt a lehető legfiatalabb korban kell elkezdeni, fontos a nevelés, hogy megtanítsunk a felnövekvő generációnak, hogy miért is olyan fontos a hallásunk, és annak megóvása. A zajban való tartózkodáskor gondoskodni kell a megfelelő védelemről! Fontos a szűréseken való részvétel, hiszen ez is a megelőzés része lehet, mert ha tudom, hogy van egy kezdődő halláscsökkenésem, jobban fogok vigyázni a még meglévő hallásomra.”

Anna Békéscsabán, a Gyulai úton a Ko-Ha Sound halláspontján várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket.

Ábrányi Tamás

Ábrányi Tamás

Ábrányi Tamás

audiológus, cégvezető

Ábrányi Tamás eleinte nem készült audiológusnak. Miután a gépészmérnöki szakon végzett, sokáig külföldön dolgozott, majd édesanyja, Ábrányi Ágnes bíztatására itthon vállalt egyre nagyobb szerepet az ÁgiFon működtetésében. A kezdet nem volt egyszerű: másfél éven át minden hétvégén Pesten tanulta a szakma elméleti részét, hét közben pedig dolgozott, gyakorolta és elsajátította az audiológus hivatás és a vállalkozói élet mibenlétét.

Több, mint tíz évig dolgozott együtt Ábrányi Ágnessel, ez idő alatt kitanulta a szakma minden ágát, a hallásvizsgálattól kezdve, a hallókészülék kiválasztáson és finomhangoláson keresztül a kisebb szervízproblémák kezeléséig. 2018 közepén pedig átvette édesanyjától a stafétabotot.
Kis vállalkozás vezetőjeként rengeteg feladatot lát el: részt vesz a napi betegellátásban, hallásvizsgálatot végez, beállítja a hallókészülékeket, illesztéket fúr, csiszol, ha kell. Ezen kívül a marketinget és az egyéb cégvezetési feladatokat is ő látja el.

Saját bevallása szerint ez a munka számára hivatás. Szereti, hogy az emberek, akik hozzá fordulnak segítségért, megbíznak benne és elégedetten térnek vissza. Jó érzés számára, hogy tud adni nekik valamit, ami pozitív irányba sodorja az életüket, ez motiválja abban, hogy folyton képezze magát, hogy jobb munkát végezhessen.

Számára a legnagyobb elismerés egy svájci kliensétől érkezett, aki Svácjból hazatelepülve látogatott el Tamáshoz azzal a problémával, hogy rossz a készüléke, és tud-e neki Tamás segíteni. Az új készülék próbahordása alatt a kliens kiutazott Svájcba, és az ottani audiológus barátjának is megmutatta új hallókészülékét, annak beállításait. Azzal tért vissza Tamáshoz, hogy kint sem tudták volna jobban beállítani a hallókészülékét, és az egész szakmai hozzáállás, amit tapasztal az ÁgiFonnál, van olyan jó, mint Svájcban.

Tamás szabadidejében, rendszeresen sportol, kirándul, utazik, gitározni tanul. Akárcsak a munkában, minden másban is maximalista.

Müller Georgina

Müller Georgina

Müller Georgina

audiológus, üzletvezető helyettes

Müller Georgina mindig is az egészségügy különböző területén dolgozott, és kisebb-nagyobb vargabetűk után találta meg a hivatását audiológusként. Azon szerencsés emberek közé sorolja magát, akik elmondhatják, hogy szeretik a munkájukat.

Szakmájának szépségét abban látja, hogy gyökeresen képes megváltoztatni a hozzá segítségért fordulók életét. Számára a legnagyobb öröm, ha a magába forduló ügyfél a megfelelő hallókészülék behelyezése után kivirul, beleveti magát a dolgos hétköznapokba.

Az ÁgiFon üzletvezető helyettesként  szerteágazó munkát végez: részt vesz az adminisztratív munkákban, de az ő az, aki szívvel-lélekkel végigkíséri az ügyfeleit a hallásvizsgálattól a hallókészülék kiválasztásán át annak beprogramozásáig és utógondozásáig.

Ismerjétek meg Várhelyi Krisztinát, az Otonet vezető audiológusát!

Várhelyi Krisztina – Otonet Halláspontok vezető audiológusa

“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.” – Várhelyi Krisztina audiológussal beszélgettünk.

Várhelyi Krisztina egy angyal. Ez jutott az eszembe, mikor a szárnyai alá vett engem, meg a hallásomat. Ilyennek kellene lennie minden audiológusnak, olyannak, akinél szinte várjátok, hogy végre a székbe ülhessetek, és csodákat műveljen. Arany keze van, és a mosolya gyógyít, úgy dorgál meg és parancsol, hogy kérésnek érzed. Szavai kimasszírozzák a kétséget belőled, és elhiszed, hogy nem lesz semmi gond.

Szegényebb lenne a szakma Krisztina nélkül, én azt mondom. Mert ha valamire szüksége van egy kétségbeesett hallássérültnek, az egy audiológus, aki anyja helyett anyja, olyan, aki érti is, hogy mi történik a fülekben. Kriszti pont ilyen.

Érzékenysége talán onnan ered, hogy már 17 évesen, a középiskolai tanulmányai mellett hallássérültekkel kezdett el foglalkozni a Szent János Kórházban. Érettségi után pedig el is kezdett dolgozni itt, és 1990-ben az audiológiai képzést is elvégezte. Ma pedig rengeteg hallássérültnek csinál hallásvizsgálatot, kiegészítő küszöbfeletti vizsgálatokat, és segít abban, hogy a lehető legjobb hallókészülék birtokosai legyenek. Végigasszisztálja ezt a cseppet sem könnyű utat a lenyomatvételtől kezdve a hallókészülékek beállításán át, egészen addig, míg látogatói elégedetten nem távoznak a rendelőből.

,,Nekem nagyon fontos, hogy segíteni tudjak az embertársaimon, hogy magasabb minőségű életet élhessenek, és ne rekessze ki őket a társadalom.”– magyarázza, hogy mi rejlik a mosolyok, és a végtelen türelem mögött, és mint mondja, megéri minden perce a szakmának, hiszen tele van örömteli pillanatokkal.

A legnagyobb öröme az, ha valaki elfogadja a hallókészüléket, jól hall és ért vele, rendszeresen jár a kontrollokra. Az már fél siker. ,,Könnyfakasztó pillanat, ha egy csecsemő hallókészüléket kap, elkezdi figyelni a környezetét, próbálgatja a hangját, vagy például egy fiatal, aki addig a mobiltelefonját csak sms-re használta, telefonálni tud, kedvenc zeneszámát újra hallja.” – mondja. Legnagyobb sikertörténete egy rendkívül bizalmatlan hallássérült hölgy, aki hallásszalontól hallásszalonig járt éveken át, de csak kudarcélmények érték. Nagyjából 10 éve Krisztina segített neki hallókészüléket választani, ma boldog, mosolygós hallókészüléket viselő nő.

“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.”

Éppen ezért Krisztina arra kér mindenkit, hogy ne várjanak 6-10 évet, míg eljutnak hallásvizsgálatra, hanem bátran próbáljanak hallókészüléket, türelemmel szokjanak hozzá, hiszen pont olyan fontos, hogy jól halljunk, mint ahogy fontos, hogy jól lássunk. Amint érzitek, hogy bizonyos esetekben rosszul értetek dolgokat, gyakran vissza kell kérdeznetek, hangosan hallgatjátok a tv-t, rádiót, akkor menjetek el egy hallásvizsgálatra.

Ha pedig már hallókészüléket viseltek, akkor se dőljetek hátra a széketekben, 6-12 havonta fontos egy kontroll vizsgálat, illetve a hallókészülék átvizsgálása, tisztítása. ,,Új készülékviselőknek az első évben 3 havonta fontos a kontroll, hogy lássuk elégedett-e a beállítással, rendben tudja-e tisztítani.” – magyarázza Krisztina, mivel ezzel sokan nincsenek tisztában.

Krisztina a hétköznapokban is pont olyan, mint a munkájában: szenvedélyes. Imád varrni, elmondása szerint egy méteráru boltban félő, hogy nem tudja megállni, hogy ne költsön, emellett pedig sokat kerékpározik, és a legtöbb idejét a családjával, barátaival tölti, akik biztosan nem járnak rosszul, mert Kriszta képes úgy nevetni, ahogyan nem sokan: harsogva, szívből, őszintén.

Krisztina Budapest XII. kerületében, az Otonet Maros utcai halláspontján várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket

Ismerje meg Németh Dorinát!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért. Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is. Interjú Németh Dorinával, a Czeizel Intézet és az Otonet hallásgondozójával.

Dorina a Czeizel Intézet és az Otonet Maros utcai rendelőjében is egyetlen szemvillanással képes fegyelmet gyakorolni. Számára az ügyfél az első, és ha nem megfelelő a vizsgálati környezet, pillanatok alatt csend lesz, ha körbenéz, pedig apró és törékeny a termete. A szigorú tekintet azonban kedves és mókás audiológust rejt:

gyakran a kacaj és nevetés hangjai töltik ki a rendelőt.

Audiológus anya audiológus lánya

Ő az a fajta hallásgondozó, aki még gyermekként ismerkedett meg az audiológiával. Gyakran bejárt édesanyjához a rendelőbe, és már akkor elbűvölte őt a szakma minden eszköze és mozzanata.

Amit akkor az édesanyja csinált, azt most ő is csinálja: hallást mér, hallókészüléket illeszt, programoz, és nem engedi el addig a hozzá érkezők kezét, amíg a hallókészülék beállításai tökéletesek nem lesznek.

“Számomra fontos, hogy minden kliensem átélje a pozitív pillanatokat is.  Nekem azok a tökéletes pillanatok, amikor valaki örömében elsírja magát régen elvesztett hangok meghallása esetén, és felkiált:

Jé, tényleg, ennek is van hangja! Már el is felejtettem milyen ez!”

-avat be a hétköznapjaiba. Noha mindegyik korosztállyal szeret foglalkozni, mert mindegyiknek megvan a maga szépsége, legjobban a kisbabákat szereti mérni.

,,Hozzám legtöbbször olyan kisbabákat hoznak, akiknek újszülött korban valamiért nem sikerült a BERA vizsgálat. Különösen nagy örömöt okoz, ha láthatom a szülők mosolyát a megkönnyebbüléstől, hogy minden rendben van a gyermekük hallásával.

Ezek megható pillanatok, hiszen ilyenkor úgy érzem, nem csak a picik fülével dolgozom, hanem a szülők lelkével is.”

A szembesítés nem mindig könnyű

A munkájában a legnagyobb kihívást abban éli meg, hogy a diagnózis szembesítése után a dac ellenére nem csak szavak szintjén, hanem lélekben is el tudja fogadtatni a klienseivel a hallókészülék szükségességét.

,,Hozzám sokan “csak fülzúgás” miatt jönnek, majd itt derül ki, hogy ez társult hallásveszteséggel. Legtöbb esetben elmúlik a fülzúgás, amint ellátjuk a megfelelő készülékkel, de amíg valaki ezt nem tudja elfogadni, sajnos a mi feladatunk is nehezebb. “ – magyarázza. De ezért is helyez nagy hangsúlyt a fokozatosság elvére.

,,Mindig elmagyarázom, hogy mi vár rájuk a hallókészülék hordás során, hogyan tudják szépen, lassan megszokni azt, hogyan ne legyen a hallásélmény rögtön rossz. Elmagyarázom azt is, hogy a programozás hogyan segít ebben,

és hogyan tudjuk szépen, lassan, lépésenként megszeretni a hallókészüléket.

Alapvetően hiszek abban, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelő hallókészüléket, ám ehhez türelemre van szükség az én részemről és az ő részükről is. És persze, az idő is nagyon fontos.

Hogy minél előbb kérjünk segítséget, menjünk el hallásmérésre, mert minél előbb kapunk halókészüléket, annál könnyebben szokjuk meg a viselését. “

Ismerje meg Jakab Tímeát!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért. Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is. Interjú Jakab Tímeával, a ráckevei Szakorvosi Rendelőintézet audiológusával.

Jakab Tímeát a véletlen sodorta az audiológiai pályára. Egészségügyi érettségi után még nem tudta, mit is szeretne, így a MÁV Rendelőbe jelentkezett dolgozni, hogy idővel rájöjjön, mi érdekli igazán.

,,Az érgondozóban volt üres hely, oda kerültem volna, ám az első napomon közölték, hogy bocsánat, de az audiológiára helyeznek inkább. Ott a két audiológus mellett ismertem és szerettem meg a szakmát, annyira, hogy egy év múlva kértem a főnővértől a továbbtanulásom támogatását.”

Ez volt a perdöntő pillanat

Ugyan a rendelő nem tudta biztosítani a továbbképzést, Tímea kikerült a magánszektorba egy hallókészülék szalonba, ahol rögtön iskolapadba ülhetett.

“Ekkor már biztosan tudtam, hogy a helyemen vagyok, eldőlt mi leszek. Nehéz elmagyarázni azt az érzést, amit akkor érzek, ha a munkámra gondolok. Próbáltam már megfogalmazni, de mindig ott kötök ki, hogy

egyszerűen nem tudnék mást csinálni. Ez az életem.

Itt Ráckevén egy személyben vagyok recepciós és audiológus. A fül-orr-gégészeten ott vagyok az általános vizsgálatoknál, majd hallást mérek, lenyomatot készítek, hallókészüléket próbálok, beállítok, javításra veszek át készüléket, illetve kiadom a javítást, számlát írok, rendeléseket megírom, adminisztrálok, telefonálok, időpontot egyeztetek. Folyamatos, és szoros kapcsolatban vagyok a fülészettel.

Persze, más feladatokat is szívesen csinálok, például betanítok új kollégákat is, de a lényegi munkát, azt nem hagynám abba soha.”

– mondja.

Szeret emberekkel foglalkozni, különösen az idősekket kedveli. Azt mondja, igaz, hogy velük nehezebb, több türelmet igényelnek, de könnyen megtalálja velük a közös hangot. Talán ezért sem meglepő, mikor arra a kérdésemre, hogy a fül melyik része lenne szívesen, azt válaszolja, hogy:

“Szőrsejt a csigában, mert rugalmas.”

Makacs, a jó értelemben

Ez a szakma meg is követeli a rugalmasságot, hiszen számtalan ellenállással kell megküzdeni audiológusként. A hallókészülékkel szembeni előítéletek és a nehéz megszokás sokszor feladja a leckét Tímeának

,,Volt egy kedves úr, aki másfél év után barátkozott meg a hallókészülékével, de én kitartó voltam. Ma már akkor érzi magát csak rosszul, ha nincs a fülében a készülék.

Szoktam is mondani mindenkinek, velem rosszul jár, kitartó vagyok. Ha kell, ezerszer állítok a készülékén, amíg azt nem mondja, hogy jó, de olyan nincs hogy nem tudja megszokni.”

– meséli huncut mosollyal. És ha néha nehéz is, a pozitív élmények mindig bebizonyítják, hogy megéri kitartani

,,Volt egy másik kedves úr, aki annyira visszahúzódó lett a halláscsökkenése miatt, hogy elvesztette vezető beosztását egy cégnél, de olyan nagy önbizalma lett a hallókészülékkel, hogy utána sikeres saját céget indított. ”

– meséli el Tímea munkájának egy meghatározó pillanatát. Ezért szereti különösen azokat a mozzanatokat is, amikor a hallókészülékeket először próbálják ki.

,,Egyszerűen jó látni, ahogy kinyílik a világ valakinek a hallókészülék bekapcsolása után,  vagy amikor a hozzátartozó majdnem sír, hogy anya, tényleg hallasz?”

– mondja mosolyogva. Azt már szomorkásan teszi hozzá, hogy sajnos nem mindenki jut el idáig, vagy csak túl későn, mert túl nagy a félelem az emberekben a hallókészülék és a halláscsökkenés irányába.

,,Pedig én mindig mondom, ne féljenek, egy hallásvizsgálat nem fogászat! Semmi fájdalmas dolog nem történik, és nem akkor kell jönni, amikor már kiabálnak valakivel.”

Nem vigyázunk eléggé a hallásunkra

Persze, megérti, az emberek szeretnek hangosan zenét hallgatni, vele is előfordul, de szerinte tudatosabban kellene védeni a hallásunkat. Vegyünk halkabb elektronikus eszközöket, ha az eszközeink 70-80 decibelen szólnak, használjunk fülvédőt, füldugót. Ha pedig észleljük, hogy nem stimmel valami, menjünk el hallásszűrésre!

,,Én, amikor a tévében nem láttam a focimeccs alatt fent a sarokban az eredményt,  már mentem a szemészetre. Valahogy így kellene lennünk a hallásunkkal is!”

És hogy mit csinálna, ha kiderülne, hogy a hallásával valami baj van?

“Megkérném a kolléganőmet, hogy mérje meg a hallásom, mivel azt én nem tudnám magamnak, de én állítanám be.

És biztos, hogy egy vidám, színes darabot választanék!”

Ismerje meg Harmat Gizellát!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért. Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is. Interjú Harmat Gizellával, aki az Otonet tatabányai rendelőjében dolgozik, mint audiológus.

Harmat Gizellán látszik, hogy rajong a szakmájáért. Nem is titkolja, hogy őt azok a pillanatok éltetik, amikor érzi, hogy az emberek szeretik, hálásak, hogy segíteni tudott a problémájukon.

,, Mindennél többet jelent nekem, amikor az utcán integetnek, piacon odajönnek, köszönnek. Nekem ez ad visszajelzést, hogy jól csinálom! “

-mondja mosolyogva. Nehezen tud kiemelni egy konkrét részletet a napjaiból, amit különösen szeret csinálni. Inkább a szakma kihívásai azok, ami miatt úgy érzi, ezt imádja csinálni.

Minden eset más és más!

Nincs két egyforma fül, két egyforma hallásmérés, diagnózis, hallókészülék illesztés. Minden ember hallása más, története eltér. Mindenkinek más a nehéz a hallásvesztésben, más az, amiben nagyobb segítséget kíván. És ez az, ami kihívást ad számára a mindennapokban, hogy mindenkinek megtalálja személyre szabottan a legjobb megoldást.

“Ezért szeretem, amikor eljön a hallókészülék illesztés ideje, mert ez az igazság pillanata.

Ekkor látom igazán, hogy mennyit segít a kliensnek a készülék, még annak is, aki úgy jött hozzám, hogy neki jó a hallása, és még a diagnózis ismertetése után sem akart hallani a készülékről.

Ilyenkor a hallássérült azonnal különbséget tud tenni, azonnal felismeri, mennyivel jobban hall hallókészülékkel, mint anélkül. Mindez világosan kiül az arcára.

Egyszer egy évek óta nem halló, 92 éves néni fülére illesztettem hallókészüléket, aki néhány perc beszélgetés után megragadta a kezem, és könnyekben tört ki. Azt mondta nekem, hogy nem tudom elképzelni, hogy mit jelent számára, hogy most újra hall, végre hallhatja az unokáit! Azért ezek szívfacsaró pillanatok.” – pislog ki egy kósza könnycseppet a szeméből.

,,Szeretem azt is, ha ilyenkor hozzátartozó is velük jön, akik itt szembesülnek igazán azzal, hogy szerettük hallása mennyire súlyos. Gyakran csak nézem, ahogy beszélgetnek, és kibontakozik az a bizonyos felismerés, hogy milyen sokáig távol voltak egymástól a kommunikáció hiánya miatt.

Borzasztóan sok ilyen van. Az emberek nem tudnak beszélgetni egymással, mert félnek elismerni, hogy baj van a hallásukkal. Pedig egy pici készülék megoldaná ezt a helyzetet. Legyünk bátrabbak, ne elégedjünk meg egy beszűkült világgal!”

– biztat mindenkit.

A fiatalok nyitottabbak

Elmondása szerint a szakmájának legszebb vonása, hogy sokféle készség kell hozzá. Szakmai tudás, empátia, türelem, kicsit “pszichológussá” kell változni, közben pedig kereskedelmi, pénzügyi vénára is szükség van. Sosem lehet megunni.

És persze, ott vannak a korosztályokból fakadó különbözőségek is. ,,Az idősebb korosztályt azért szeretem, mert ők több törődést és odafigyelést igényelnek, amit szívesen meg is teszek minden esetben. A fiatalokat meg azért, mert „haladni” lehet velük.

Ők érdeklődnek az újdonságok és a kiegészítők iránt, rákérdeznek, van-e színes illeszték, színes hallókészülék, vezeték nélküli kapcsolat az okostelefonjukkal. Ők végre kezdenek divatkiegészíőként tekinteni a hallókészülékükre, ami nagyon jó. Szerintem ez a jövő.”

Nyirkóné Farkas Anitát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Balogh Adriennt hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Szegedi Szilviát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Mi tudunk segíteni Önnek, hogy vissza nyerje a hallás örömét!

Kérjen ingyenes hallásvizsgálatra időpontot az önhöz legközelebbi halláspontunkba. Biztosítsa helyét már ma!
időpontot kérek