Ady Krisztiánt hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Ismerje meg Balogh Adriennt!

,,Számomra ez a munka az emberről, az életről, a segítésről, és az empátiáról szól.” – ismerje meg Balog Adrienn audiológus szakasszisztenst!

Balog Adrienn audiológus szakasszisztens és hallásakusztikus kalandos utat járt be, míg a mostani helyére került. Sportolói karrierről váltott, és lépett átt a hallás izgalmas birodalmába. Ma már el sem tudná képzelni, hogy ez lehetne másképpen. De hogyan kerül valaki a ping-pong asztal mellől az audiológiára? Mit imád az audiológiában? Erről beszélgettünk.

Hogyan kerültél a ping-pong asztal mellől az audiológiai pályára?

Válogatott asztaliteniszező voltam, de a sportolói pályafutásomtól egészségügyi okokból kellett búcsút vennem, amit nagyon nehezen viseltem.

Az útkeresésem során egy kedves ismerősöm beajánlott egy hallókészülék szaküzletbe, ahol recepciós munkakörben kezdtem el dolgozni, és egyszerűen beleszerettem ebbe a csodálatos szakmába.

Ittam a munkatársaim minden szavát, és napról napra nőtt bennem a vágy, hogy egyre többet tudhassak erről a szakmáról, így végül elvégeztem egy szakirányú iskolát, ami életem egyik legjobb döntése volt!

Éveken keresztül dolgoztam a Semmelweis Egyetem Fül-Orr-Gégészeti és Nyaksebészeti Klinikán, ahol megismertem az ellátás minden szintjét a szűrővizsgálattól a műtéti rehabilitációig. Tapasztalatot szereztem a diagnosztikus látásmód és a hollisztikus szemlélet rejtelmeiről, és így többek közt megtanultam,

hogy a halláscsökkenés több, mint csupán érzékszervi fogyatékosság.

Foglalkoztam az újszülöttkori hallásszűréssel, részt vettem a hallássérült gyermekek diagnosztikájában és rehabilitációjában, illetve a cochleáris implantátummal ellátottak utógondozásában. Tanítottam is gyakorlatban audiológiát és akusztikát, vizsgáztattam audiológusnak készülő leendő kollégákat, hiszen ezekkel a tapasztalatokkal a hátam mögött át tudtam adni számukra azt, hogyan küzdjenek meg a szakma elsajátításának nehézségeivel.

Hogyan néznek ki a munkában töltött napjaid?

Változatos munka ez, nincsen két egyforma nap. A munkám már akkor elkezdődik, amikor a kliens belép az ajtón, hiszen minden apró részletre figyelni kell! Fel kell térképeznem az életkori adottságait, a kórtörténetét, és ki kell alakítanom vele egy bizalmas együttműködést.

A jó hallásgondozás alapja ugyanis az őszinte beszélgetés és a diagnosztika.

A diagnosztikai részét nagyon szeretem a munkámnak, mert azt gondolom, hogy ez az audiológia alappillére. Gyógyítás és rehabilitáció pontos diagnosztika nélkül nem létezik! Mindig szeretem megcsinálni a hallás diagnosztikai vizsgálatokat, amiből meg tudom állapítani a halláscsökkenés helyét, mértékét, típusát, ez egy jó kiindulópont.

Ezután újra elbeszélgetek a kliensemmel, és felmérem, milyen hallókészülékre van szüksége, együtt kiválasztjuk a legmegfelelőbbet, beállítjuk, és megtanítom, hogyan kezelje a készüléket otthon.

Mit csinálsz, ha azt látod, valaki nem bírja megszokni a hallókészülékét?

Átbeszéljük, mire számíthat a hozzászokás során, visszavárom kontrollra és utógondozásra, ami nagyon fontos, mert gyakori probléma, hogy valaki nem bírja megszokni a hallókészülékét.

Mindig elmondom az ilyen eseteknél, hogy annak mindig van valami oka, ha egy ember nem tudja megszokni a készüléket.

Ennek sok oka lehet, például egy rosszul, vagy hiányosan elvégzett diagnosztikai vizsgálat alapján beállított készülék, a nem megfelelő készülékkel való ellátás az adott halláscsökkenéshez mérten, a hiányos felvilágosítás, az utógondozás hiánya, vagy az éves kötelező kontroll vizsgálatok hiánya.

Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?

Azt, hogy minden ember egy új történet. Hogy kihívásként élhetem meg a feladataimat.

Számomra ez a munka az emberről, az életről, a segítésről, és az empátiáról szól.

Egyszerűen jó segíteni másokon, és a panaszok feltérképezése és megoldása során önmagamnak is bizonyíthatok. Jó érzéssel tölt el, ha egy segítségre szoruló ember bízik a tudásomban, a tapasztalatomban, és láthatom rajta, hogy elégedett az ellátással.

A legnagyobb öröm az, amikor egy elkeseredett, önmagába forduló embertársamnak sikerül visszaadnom a hitét és a kedvét egy teljesebb értékű élethez.

Mit gondolsz, az emberek eléggé figyelnek a hallásukra?

A munkám során azt látom, hogy az ép halló embereknek nem mindig természetes az, hogy vigyázzanak a hallásukra. Pedig, sajnos, elég hozzá egy jól sikerültnek gondolt koncert a hangfalak közelében, és máris megvan a baj.

Nem győzöm eléggé hangsúlyozni, az az, hogy ha valaki azt észleli magán nagyobb zaj vagy koncert után, hogy dugul a füle, vagy egy kicsit tompábban, „furcsán” hall, azonnal forduljon szakemberhez, hogy még időben megkezdődhessen a szükséges kezelés, mert ekkor még van esély a folyamat visszafordítására.

A másik dolog, ami még nagyon fontos, hogy

a halláscsökkenés megelőzését fiatalon kell elkezdeni.

Mert azt látom, hogy legveszélyeztetettebb korosztály a fiatalok. Egyre többen keresnek fel bennünket közülük, akiknek koncert után hirtelen eltompul a hallásuk, zúg a fülük. De a folyamatos fejhallgatóval hallgatott zenétől is folyamatosan kialakulóban van a halláscsökkenésük és/vagy a fülzúgásuk.

Próbálom tudatosítani bennük, hogy mennyire fontos, hogy használjanak valamilyen zajvédőt, illetve azt, hogy vigyázzanak a hallásukra, mert ha elromlik, azt nem lehet csak úgy megjavítani!

Mit csinálsz a hétköznapokban, amikor nem dolgozol?

Nagypapám évekig a Szentendrei Skanzenban fazekaskodott, így volt kitől eltanulnom a művészet szeretetét: a saját magam örömére korongozok, festegetek. Mint volt válogatott asztaliteniszező és edző, szívesen adok bárki részére tanácsot, ha ping-pongozni támad kedve. Egyébként ugyanúgy töltöm a napjaimat, mint más emberek: sütök-főzök, mosogatok, együtt vagyok a családommal, ha tudok, pihenek, olvasok, kertészkedek, és szeretek kirándulni, megismerni a vidéki ékszerdobozokat.

Berkyné Szűcs Mártát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.

Tegnap, ma és holnap is.

Csetneki Csilla 3 éves korában egy influenza vírus miatt mindkét fülén hallóideg károsodást szenvedett, nagyothallóvá vált és hallókészüléket kapott.
Ma a saját tapasztalatai és figyelmes szakértelme segíti az Otonet Maros utcai halláspontjába, hozzá érkező ügyfeleket.

Az élet az audiólógiai pályára szánta!

Soha nem gondoltam, hogy én egyszer audiológus leszek. – meséli huncut mosollyal. Csilla első lépése a hallásgondozás világa felé az volt, hogy egy hallókészülék forgalmazó cégnél helyezkedett el, mint logisztikus. Már korábban is érdekelte a hallókészülékek mögötti technológia, de ennél a cégnél egyre kíváncsibbá vált arra is, hogy a különböző hallókészülék beállításokra hogyan reagálnak a páciensek.

Engedve kíváncsiságának területi képviselő lett, majd egy bizonyos hallókészülék illesztésére specializálódott, és ekkor már napi több beteget látott el csontvezetéses hallókészülékkel.

„Ekkor jött a gondolat, hogy miért ne vizsgálhatnám meg én ezeket a pácienseket, miért ne lehetne, hogy jobban átlássam, hogy miért is ilyen készülékre van szükségük. Így beiratkoztam az audiológiai iskolába és elvégeztem.”

A saját sorstársaimnak segítek!

Számomra nagy örömet jelent, hogy a páciensek jobban megértik és elfogadják tőlem az iránymutatásokat, hiszen én is hasonló „cipőben” járok. – avat be minket hitvallásába Csilla.

„A saját tapasztalataim alapján jobban meg tudom érteni a pácienseket és talán ezért egy kicsit jobban meg is nyílnak nekem. Ez által jobban be tudom állítani a készüléküket is.”

Az utógondozás ajándéka

A hallásgondozásban a hallókészülék beállítása és az utógondozás adja a szépséget. – meséli az audiológus csillogó tekintettel. Szavain érezhető a szeretetteljes lelkesedés, amivel minden egyes nap segíti a hozzá érkezőket.

Amikor egy páciens fülére először kerül készülék, akkor rengeteg kérdése van, támogatást igényel. Olyan jó látni, hogy amikor két hét elteltével jön vissza és beszámol az élményekről, hogy milyen jól hallotta mondjuk az unokák hangját. Ekkor az arcukon sugárzik az öröm. – meséli mosolyogva Csilla.

Hihetetlen, hogy egy hallókészülék mennyit tud változtatni embereken. Volt olyan páciensem, akivel alig lehetett beszélgetni, csak akkor kérdezett, ha már nagyon muszáj volt, mert félt, hogy rosszul érti, amit válaszolok neki. Aztán eltelt fél év, visszajött kontrolvizsgálatra, és nagyot jót beszélgettünk.

„Ezekért a pillanatokért megérte ezt a szakmát választani.„

Szakmaiság és emberség

„Ez a szakma az audiológiai méréstől, különböző vizsgálatokon át a hallókészülékig szép.”

Csilla gyerekkorában viszonylag sokat járt audiológusokhoz. Meghatódva emlékszik vissza rá, hogy mennyire szerette őket, mert kedvesek voltak és mindent megtettek, hogy a lehető legjobban beállított készüléke legyen. Hiszi, hogy ha abban az időben nem lettek volna ilyen jól beállított készülékei, akkor a napjainkban nem tudna ennyire jól boldogulni.

Rendszeresség és megelőzés

Évente egyszer mindenképpen illene felkeresni az audiológusunkat, ezt megelőzően pedig a fül-orr-gégész orvost. – javasolja a saját tapasztalat táplálta határozottsággal Csilla, majd felvilágosít minket, hogy ha a fülünk be van dugva – a szellőzés hiánya miatt a fülünk hajlamosabb a fülzsírosodásra – sok esetben nem is a hallás romlik, pedig a páciens ezzel jelentkezik.

Az éves kontrol minden páciens érdeke

Az éves kontrol során az audiológus csinál egy új hallásvizsgálatot. Amennyiben történt hallásváltozás, akkor megtörténik a hallókészülék után-állítása. Ilyenkor átnézi a készüléket is, és amennyiben szükséges, kitakarítja. Emellett lehetőség van megbeszélni az esetleges kezelési / tisztítási kérdéseket is.

„Saját tapasztalatom, hogy a páciensek egy kicsit tartanak ettől a kontroltól és ezért nem jelennek meg. Ki ne aggódna/félne, hogy romlik a hallása? Én is mindig remegő térdekkel ülök le a vizsgálószékbe, de tudom, hogy az én érdekem is, hogy megtörténjen a vizsgálat, mert egy jól beállított készülék aranyat ér!”

Gyerekkori szűrések fontossága

Fontos lenne, hogy a gyermekeket is évente elvigyék a szülők hallásszűrésre. – emlékszik vissza hálásan saját gyermekkorára Csilla.

„Ha idejében felismerjük a gondot és megtörténik a rehabilitáció a gyermek teljesen más életutat járhat be.„

Az audiológus tapasztalatai azt mutatják, hogy a felnőttek évente elmennek különböző szűrővizsgálatokra (vérvétel, fogászat…), de valahogy ebből a körből a hallás legtöbbször kimarad. Sok páciens csak akkor megy el hallásvizsgálatra, amikor már „zavarja” a nagyothallása vagy a családtagok szólnak rá, hogy most már tényleg ideje lenne elmennie.
Sajnos addigra már a hallás és legfőképpen a beszédértés sokat romlik. – osztja meg velünk a szomorú tényeket Csilla.

„A hallókészülékkel mi visszaadjuk a hangot, de a beszédértés javulása hosszú folyamat és sajnos tökéletes már többnyire nem lesz.”

Amennyiben a páciensek hamarabb jelentkeznek, amikor a beszédértésük még nem annyira rossz, jobban és könnyebben rehabilitálhatóak. Emellett minél hamarabb kap egy páciens készüléket a hallásvesztés után, annál könnyebben tudja megszokni azt!

Kezd felnőni egy tudatosabb generáció

Mindig meg tudok döbbeni egy-egy emberen a buszon vagy metrón, hogy én hallássérültként is meg tudom mondani, hogy milyen zenét hallgat, sőt sokszor azt is, hogy melyik előadótól melyik szám megy éppen. Hihetetlen hangerővel használják néha a füleseket. A fesztiválok is nagyon hangosak, a szórakozóhelyekről ne is beszéljünk! Vagy amikor a kocsiból felhúzott ablakon keresztül is hangosnak hallatszik a zene a kívülálló számára. Bele sem gondolnak, hogy ezzel milyen károkat tudnak okozni a saját hallásuknak. – osztja meg szomorú tapasztalatait Csilla.

Emellett szerencsére most kezd felnőni egy tudatosabb generáció, akik talán erre is jobban odafigyelnek. A fesztiválok / koncertek / szórakozóhelyek látogatása nem marad el náluk, viszont nagyon okosan füldugóval védik a hallásukkat. – teszi hozzá optimistán az audiológus.

Rengeteg év szakmai tapasztalata összpontosul egy üzletben.

Szereti a Maros utcai rendelő hangulatát, és sokat jelent számára, hogy biztos szakmai háttér és megfelelő dolgozói légkör van egy halláspont mögött. – fejezi be velünk az interjút mosolyogva Csilla, hiszen a váróba megérkezett következő páciense.

Cseh Anitát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Your Content Goes Here

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

“Nyissuk ki a világot!” – interjú Fajd Veronikával, a Hallomás Hallápontok audiológusával

Interjú Fajd Veronikával, aki a Hallomás Hallápontok veszprémi rendelőjében dolgozik, mint audiológus és hallásakusztikus.

Fajd Veronika, audiológusVeronika gyermekei születése után szeretett volna visszamenni dolgozni, de megszűnt az előtte betöltött munkaköre. Így aztán recepciósnak jelentkezett egy halláscentrumba, ahol pár hét után eldőlt, hogy ennél azért többről szól a történet. Belekóstolt a hallókészülék ellátásba és megszerette.

“Ez nem csupán munka , ha így állnék hozzá, akkor valamit elrontottam.”

– mondja mosolyogva.

Soha nincs két egyforma napja, és szerinte ez a szép benne. “Azt minden reggel tudom, hogy új emberekkel fogok találkozni, új történeteket ismerhetek meg, új problémákkal találom szembe magam, de hogy ezekre milyen megoldást fogok találni, azt még nem tudom előre…

Pont ezért fontosnak tartja beszélgetni az ügyfeleivel arról, hogy pontosan mit is szeretnének, mit várnak el . ,,Az igények felmérése a jó ellátás egyik alapja. Ha ismerem a velem szemben ülőnek az elvárásait, csak akkor tudom megfelelően ellátni, segíteni abban, hogy a kialakult állapotot figyelembe véve a lehető legjobb eredményt érjük el.” – magyarázza.

,,Mindig örömmel tölt el, ha a rehabilitáció folyamán sikerül kinyitni a világot egy olyan ember számára, aki addig teljesen elzárkózva élt a hallásvesztesége miatt, és felhagyott az addigi kedvteléseivel.

Jó érzés végignézni, ahogyan idővel beáll a változás.”

Minden ember más

Nem ért egyet azzal, hogy a kor függvénye az, hogy ki mennyire befogadó a hallókészülék viselésével kapcsolatban. ,,Nincs kedvenc korosztályom ebből a szempontból, mert az embert nem a kora határozza meg, hanem a dolgokhoz való hozzáállása. Találkoztam már 91 éves úriemberrel, aki napi 11 km-t kerékpározott, és nyitott volt a lehetőségekre, de találkoztam olyan 60 év körülivel is, aki úgy gondolta itt a vég, és neki már semmivel sem érdemes foglalkoznia.

Nagyon nagy a szórás, hogy ki hol tart az elfogadásban. Az én dolgom az, hogy ebben segítsek, kortól függetlenül.”

Többen ráadásul rossz tapasztalattal kerülnek hozzá, a leggyakoribb panasz, hogy nem elégedettek a meglévő hallókészülékükkel. Ilyenkor nem lehet megspórolni a munkát, újratervezés indul, és megpróbálja az ügyféllel együtt megkeresni, hol került homokszem a gépezetbe, és közösen igyekeznek megoldani a problémát.

Hallásvédelem és a megelőzés

Szerinte az emberek nagy része, sajnos, nem vigyáz eléggé a hallására, és későn kér segítséget, ha beüt a baj.

,,Mivel a hallásveszteség általában nem fáj, hajlamosak elbagatelizálni a problémát. Ha a munkához, tanuláshoz nem elengedhetetlen a jó beszédértés, a halláscsökkenéssel teljesen jól ellavíroznak, amíg nem súlyosbodik a helyzet.“

-mondja, pedig a korai hallókészülék ellátás sokat segít abban, hogy könnyedén átvészeljük a kezdeti nehézségeket, amelyek a hallókészülék megszokásával járnak. Ha egyet üzenhetne, az ez lenne:

“Azért mert nem fáj a hallácssökkenés, ne halogassuk a hallásvizsgálatot! Járjunk el évente hallásszűrésre!”

Veronika Veszprémben, az Hallomás Veszprém halláspontjában várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Funcsné Pongó Erikával, aki a
HalloMás balatonfüredi, illetve veszprémi rendelőiben dolgozik, mint audiológus.

Sok más hallásgondozóhoz hasonlóan, Erika is teljesen véletlenül került az audiológiai pályára. Addigi munkahelye megszűnt, így az egyik ismerőse ajánlására jelentkezett egy recepciós állásra. Mondhatjuk, hogy nincsenek véletlenek, hiszen beleszeretett a szakmába, és azóta is örömmel végzi ezt a változatos, kihívásokkal teli munkát.

Személyes érintettségtől mások gyógyításáig

Erika nagymamája az 1920-as évek táján egy fiatalkori fülgyulladás miatt elvesztette a hallását. Akkoriban sajnos még nem tudtak rajta érdemben segíteni. Kapott ugyan egy csontvezetéses hallókészüléket, de sosem hordta, mert állandóan zúgott.

Kicsit el is érzékenyül, miközben nagymamájára emlékszik, majd így folytatja:

Audiológusnak lenni nagyon felelősségteljes és összetett szakma, mivel nem csak a hallással, hanem az egész emberrel kell foglalkozni.

„Felemelő dolog, amikor sikerül olyan segítséget adni a betegnek, amivel aztán teljes életet élhet.”

Személyre szabott ellátás

Nekem az első az, hogy segítsek és azt a szakmai tudásom legjavával tegyem, vagyis, olyan ellátást adjak a betegnek, aminek eredményével hosszú távon is elégedettek lesznek és egyben az évekig tartó, közös munkát is megalapozzuk. – avat be hitvallásába Erika mosolyogva.

„Minden nap más, minden emberrel egy új történet kezdődik.”

Mindig örömmel tölt el, hogy ahányan csak jönnek, más és más megoldást, hozzáállást igényelnek, ezért a hallókészülék ellátásban a nyomon követés, a kontroll vizsgálatok és egyéb gondozási feladatok is rendkívül  fontosak. Nekem inkább hivatás ez, mint szakma.

 A legboldogabb pillanatok emléke

Sok boldog pillanat van szerencsére! Például, amikor a normál beszédet korábban egyáltalán nem halló, a szavakat nem értő beteg hallásmérését és a közös, készülék kiválasztást követően már normál hangerőn is megérti azt, amit mondunk neki, válaszol a feltett kérdésekre – vagyis újra tudunk egymással kommunikálni! Nagyon jó érzés látni a boldogságot az arcukon, és részese lenni az ilyen pillanatoknak.

– meséli csillogó szemmel.

Generációk közötti különbségek

A tapasztalatok azt mutatják – folytatja Erika -, hogy most már valamivel tudatosabb a fiatalabb generáció, egyesek már jobban odafigyelnek arra is, hogy védjék a hallásukat. Az idősebb generációval történő beszélgetésekből pedig egyértelműen kiderül, hogy korábban nem foglalkoztak a hallás védelmével, sem ők munkavállalóként, vagy magánemberként, de sajnos a munkáltatók sem.

A hallásszűrés a megelőzés miatt nagyon fontos. Azért, hogy ne súlyos állapotban keressen meg a beteg, amikor a hallásgondozás már hosszabb időt vesz igénybe és a beteg számára már nagyobb igénybevételt okoz. Idősödve évente egyszer érdemes felkeresni az audiológust, és természetesen, minden alkalommal, amikor valamilyen problémát tapasztal.

– a hallás érték, ezért a megelőzés érdekében ezt mindenképpen fontosnak tartotta megemlíteni a sokat tapasztalt audiológus.

Tudatos hallásvédelem

„A zajos környezettől és az hangos zajtól fontos megvédenie a hallását mindenkinek, és szerencsére ehhez már nagyon jó és sokféle eszköz a rendelkezésünkre is áll.”

Kaphatók olyan zajvédők, amiket azonnal tudunk használni, nem fülminta alapján készülnek. Vannak egyéni fülminta alapján gyártott zajvédő illesztékek, ami a zene, az ipar, de akár a vadászat vagy szinte bármely zajterhelést okozó hanghatástól megvédi a hallásunkat.

Funcsné Pongó Erika az interjú zárásaként mosolyogva ismét a tudatosság fontosságára hívja fel figyelmünket, majd tőlünk elbúcsúzva kedvesen, szeretettel üdvözli a következő vizsgálatra érkezőt.

Your Content Goes Here

Háder Zsuzsanna audiológus

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Háder Zsuzsannával, aki az Otonet tatabányai, illetve esztergomi rendelőjében dolgozik, mint audiológus.

Háder Zsuzsannán látszik, hogy rajong a szakmájáért. Nem is titkolja, hogy őt azok a pillanatok éltetik, amikor érzi, hogy az emberek szeretik, hálásak, hogy segíteni tudott a problémájukon.

,, Mindennél többet jelent nekem, amikor az utcán integetnek, piacon odajönnek, köszönnek. Nekem ez ad visszajelzést, hogy jól csinálom! “

-mondja mosolyogva. Nehezen tud kiemelni egy konkrét részletet a napjaiból, amit különösen szeret csinálni. Inkább a szakma kihívásai azok, ami miatt úgy érzi, ezt imádja csinálni.

Minden eset más és más!

Nincs két egyforma fül, két egyforma hallásmérés, diagnózis, hallókészülék illesztés. Minden ember hallása más, története eltér. Mindenkinek más a nehéz a hallásvesztésben, más az, amiben nagyobb segítséget kíván. És ez az, ami kihívást ad számára a mindennapokban, hogy mindenkinek megtalálja személyre szabottan a legjobb megoldást.

“Ezért szeretem, amikor eljön a hallókészülék illesztés ideje, mert ez az igazság pillanata.

Ekkor látom igazán, hogy mennyit segít a kliensnek a készülék, még annak is, aki úgy jött hozzám, hogy neki jó a hallása, és még a diagnózis ismertetése után sem akart hallani a készülékről.

Ilyenkor a hallássérült azonnal különbséget tud tenni, azonnal felismeri, mennyivel jobban hall hallókészülékkel, mint anélkül. Mindez világosan kiül az arcára.

Egyszer egy évek óta nem halló, 92 éves néni fülére illesztettem hallókészüléket, aki néhány perc beszélgetés után megragadta a kezem, és könnyekben tört ki. Azt mondta nekem, hogy nem tudom elképzelni, hogy mit jelent számára, hogy most újra hall, végre hallhatja az unokáit! Azért ezek szívfacsaró pillanatok.” – pislog ki egy kósza könnycseppet a szeméből.

,,Szeretem azt is, ha ilyenkor hozzátartozó is velük jön, akik itt szembesülnek igazán azzal, hogy szerettük hallása mennyire súlyos. Gyakran csak nézem, ahogy beszélgetnek, és kibontakozik az a bizonyos felismerés, hogy milyen sokáig távol voltak egymástól a kommunikáció hiánya miatt.

Borzasztóan sok ilyen van. Az emberek nem tudnak beszélgetni egymással, mert félnek elismerni, hogy baj van a hallásukkal. Pedig egy pici készülék megoldaná ezt a helyzetet. Legyünk bátrabbak, ne elégedjünk meg egy beszűkült világgal!”

– biztat mindenkit.

A fiatalok nyitottabbak

Elmondása szerint a szakmájának legszebb vonása, hogy sokféle készség kell hozzá. Szakmai tudás, empátia, türelem, kicsit “pszichológussá” kell változni, közben pedig kereskedelmi, pénzügyi vénára is szükség van. Sosem lehet megunni.

És persze, ott vannak a korosztályokból fakadó különbözőségek is. ,,Az idősebb korosztályt azért szeretem, mert ők több törődést és odafigyelést igényelnek, amit szívesen meg is teszek minden esetben. A fiatalokat meg azért, mert „haladni” lehet velük.

Ők érdeklődnek az újdonságok és a kiegészítők iránt, rákérdeznek, van-e színes illeszték, színes hallókészülék, vezeték nélküli kapcsolat az okostelefonjukkal. Ők végre kezdenek divatkiegészíőként tekinteni a hallókészülékükre, ami nagyon jó. Szerintem ez a jövő.”

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Ismerje meg Jakab Timeát a ráckevei Szakorvosi Rendelőintézet audiológusát.

Jakab Timeát a véletlen sodorta az audiológiai pályára. Egészségügyi érettségi után még nem tudta, mit is szeretne, így a MÁV Rendelőbe jelentkezett dolgozni, hogy idővel rájöjjön, mi érdekli igazán.

,,Az érgondozóban volt üres hely, oda kerültem volna, ám az első napomon közölték, hogy bocsánat, de az audiológiára helyeznek inkább. Ott a két audiológus mellett ismertem és szerettem meg a szakmát, annyira, hogy egy év múlva kértem a főnővértől a továbbtanulásom támogatását.”

Ez volt a perdöntő pillanat

Ugyan a rendelő nem tudta biztosítani a továbbképzést, Timea kikerült a magánszektorba egy hallókészülék szalonba, ahol rögtön iskolapadba ülhetett.

“Ekkor már biztosan tudtam, hogy a helyemen vagyok, eldőlt mi leszek. Nehéz elmagyarázni azt az érzést, amit akkor érzek, ha a munkámra gondolok. Próbáltam már megfogalmazni, de mindig ott kötök ki, hogy

egyszerűen nem tudnék mást csinálni. Ez az életem.

Itt Ráckevén egy személyben vagyok recepciós és audiológus. A fül-orr-gégészeten ott vagyok az általános vizsgálatoknál, majd hallást mérek, lenyomatot készítek, hallókészüléket próbálok, beállítok, javításra veszek át készüléket, illetve kiadom a javítást, számlát írok, rendeléseket megírom, adminisztrálok, telefonálok, időpontot egyeztetek. Folyamatos, és szoros kapcsolatban vagyok a fülészettel.

Persze, más feladatokat is szívesen csinálok, például betanítok új kollégákat is, de a lényegi munkát, azt nem hagynám abba soha.”

– mondja.

Szeret emberekkel foglalkozni, különösen az idősekket kedveli. Azt mondja, igaz, hogy velük nehezebb, több türelmet igényelnek, de könnyen megtalálja velük a közös hangot. Talán ezért sem meglepő, mikor arra a kérdésemre, hogy a fül melyik része lenne szívesen, azt válaszolja, hogy:

“Szőrsejt a csigában, mert rugalmas.”

Makacs, a jó értelemben

Ez a szakma meg is követeli a rugalmasságot, hiszen számtalan ellenállással kell megküzdeni audiológusként. A hallókészülékkel szembeni előítéletek és a nehéz megszokás sokszor feladja a leckét Timeának

,,Volt egy kedves úr, aki másfél év után barátkozott meg a hallókészülékével, de én kitartó voltam. Ma már akkor érzi magát csak rosszul, ha nincs a fülében a készülék.

Szoktam is mondani mindenkinek, velem rosszul jár, kitartó vagyok. Ha kell, ezerszer állítok a készülékén, amíg azt nem mondja, hogy jó, de olyan nincs hogy nem tudja megszokni.”

– meséli huncut mosollyal. És ha néha nehéz is, a pozitív élmények mindig bebizonyítják, hogy megéri kitartani

,,Volt egy másik kedves úr, aki annyira visszahúzódó lett a halláscsökkenése miatt, hogy elvesztette vezető beosztását egy cégnél, de olyan nagy önbizalma lett a hallókészülékkel, hogy utána sikeres saját céget indított. ”

– meséli el Timea munkájának egy meghatározó pillanatát. Ezért szereti különösen azokat a mozzanatokat is, amikor a hallókészülékeket először próbálják ki.

,,Egyszerűen jó látni, ahogy kinyílik a világ valakinek a hallókészülék bekapcsolása után,  vagy amikor a hozzátartozó majdnem sír, hogy anya, tényleg hallasz?”

– mondja mosolyogva. Azt már szomorkásan teszi hozzá, hogy sajnos nem mindenki jut el idáig, vagy csak túl későn, mert túl nagy a félelem az emberekben a hallókészülék és a halláscsökkenés irányába.

,,Pedig én mindig mondom, ne féljenek, egy hallásvizsgálat nem fogászat! Semmi fájdalmas dolog nem történik, és nem akkor kell jönni, amikor már kiabálnak valakivel.”

Nem vigyázunk eléggé a hallásunkra

Persze, megérti, az emberek szeretnek hangosan zenét hallgatni, vele is előfordul, de szerinte tudatosabban kellene védeni a hallásunkat. Vegyünk halkabb elektronikus eszközöket, ha az eszközeink 70-80 decibelen szólnak, használjunk fülvédőt, füldugót. Ha pedig észleljük, hogy nem stimmel valami, menjünk el hallásszűrésre!

,,Én, amikor a tévében nem láttam a focimeccs alatt fent a sarokban az eredményt,  már mentem a szemészetre. Valahogy így kellene lennünk a hallásunkkal is!”

És hogy mit csinálna, ha kiderülne, hogy a hallásával valami baj van?

“Megkérném a kolléganőmet, hogy mérje meg a hallásom, mivel azt én nem tudnám magamnak, de én állítanám be.

És biztos, hogy egy vidám, színes darabot választanék!”

Dr. Kerepesi Lénárdot hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.

Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Kónya Ildikóval, aki az Otonet Ezüstfény és az Otonet Misszió halláspontokban segíti a hozzá érkezőket.

Szemészet, EEG, audiológia!

Három értékes szakma, melyekben Ildikó egyaránt kipróbálhatta magát a BM kórházban a klinikai elektrofiziológiai szakasszisztensi tanulmányai után.

Számomra a legkedvesebb az audiológia lett, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán hallásakusztikus diplomát szereztem. – meséli mosolyogva, visszaemlékezve arra a szívbéli döntésre, ami a jelen pillanathoz és megélt tapasztalataihoz vezette. Elkötelezte magát az emberek hallásának és jobb életminőségének javítása mellett.

„A komplex vizsgálati módszerek és a hallókészülék ellátás utáni elégedett visszajelzés számomra mindig nagy örömöt, hajtóerőt jelentett.„

A gyermek és felnőtt audiológiai diagnosztikai vizsgálatok és a hallókészülék ellátás mind olyan terület, amit nagyon szeretek és komolyan mondom, ha még egyszer kezdeném is ezt választanám. 

Pozitív légkör és csapatmunka a minőségi ellátás érdekében

Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, – folytatja Ildikó – mert mindig olyan helyen dolgozhattam, ahol az új kihívásokkal sokat tanulhattam mind az ellátásról mind a szakmai újdonságokról.

Tekintete elárulja mennyire szeret csapatban dolgozni és mekkora értéket képvisel számára a pácienssel kialakított pozitív légkör.

„Fontos, hogy hogy a hallásgondozásra érkező biztonságban és jól érezze magát a vizsgálatok és a hallókészülékes találkozásaink alkalmával.”

A megelőzés jelentősége

Ildikó szakmai tudására alapozva elárulja, hogy nincs konkrét szabály arra vonatkozóan, hogy mikor kell hallásvizsgálatra menni, de célszerű évente szűrést végezni, ha valaki 50 év feletti, ha érintettség van a családban, illetve ha életviteléből kifolyólag sokat tartózkodik zajos környezetben.

Rendszeres találkozások

A hallókészülékes pácienseinket sűrűbb látogatásra sarkalom. Három-, és hathavonta várom őket, mert igy könnyebben kiderül, ha probléma van a készülékkel, illetve ha kérdésük van, akkor azoknak a megbeszélése is sokkal egyszerűbb. – Ildikó szavain érezhető, hogy mennyire szívén viseli a megelőzést, ezért határozott álláspontot képvisel a rendszeres találkozások tekintetében.

A tudatos hallásvédelem még nagyon gyerekcipőben jár. Ezen próbálok felvilágosítással segíteni, ezért tájékoztatást adok arról, hogy milyen védőeszközt lenne célszerű használni, hogy elkerülhető legyen a zajártalom.

Egy hely, ahol a hallás és az ember is érték

Olyan helyen dolgozom, ami emberközpontú, így emberarcú az ellátás is – folytatja Ildikó büszkén mosolyogva. Ez azt jelentik, hogy hangsúlyt fektetünk az idegenkedés feloldására feltáró és fejlesztő célú kommunikációval. Szakszerű audiológiai ellátásokat végzünk és regisztráljuk is ezeket.

A hallókészülék ellátáshoz a türelem és az empátia is elengedhetetlen. Úgy gondolom nálunk ebből nincs hiány. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyerekek életkor és mentális állapot szerinti vizsgálatok kivitelezhetőségére játékokkal és a kedvező légkör kialakításával.

Kedves szót, mosolyt nálunk mindig kap a páciens, kicsitől a nagyig.

A rengeteg pozitív visszacsatolás, amit  kapunk gyermektől és szülőktől az  a legnagyobb hajtóerőnk. – osztja meg velünk Ildikó azokat a pillanatokat, amik éltetik.

„A munkánk nem ér véget a hallókészülék kiadással, hiszen a hallásgondozás egy olyan feladat, amiben szinte családtaggá válunk pácienseink életében.​”

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.
Tegnap, ma és holnap is.

Nagyfaludi Andrea az Otonet Barcs Halláspont audiológusaként azokért a nem mindennapi pillanatokért dolgozik, amikor azt érezheti, hogy visszaadhatta valakinek a hallását.

Sok-sok véletlen tette a hallás szakértőjévé

14 évvel ezelőtt sodort az élet az egészségügyi pályára. – emlékszik vissza mosolyogva Andrea. A képesítés megszerzése után a Barcsi rendelőintézet osztályai egyikén helyezkedtem el, mint asszisztens. Egy évtized után lehetőséget kaptam az intézettől audiológiai tanulmányaim megkezdéséhez az Apave Akadémia képzési központban.
Hivatástudattól csillogó szemekkel meséli, hogy az Otonet mellett a rendelőintézet audiológusaként is dolgozik, napi munkája során szorosan együttműködve több szakrendeléssel is.

Csodálatos emberek, akik által közelebb került az audiológiához

A tanulmányaim során több személytől kaptam rengeteg segítséget. Az iskola megkezdéséig a társ szakrendeléseken, illetve a neurológián tanultam sokat az érzékelésről, az idegrendszer működéséről.

„A doktornővel eltöltött idő alatt számtalan olyan információval lettem gazdagabb, amit itt, az audiológián is jól tudok hasznosítani.”

– meséli hálás szívvel Andrea.

Hallásérült barátom és ismerősöm több is volt az életem során. – idézi fel az emlékeit az audiológus.

„Igazán azóta látom és érzem át a hallásvesztéssel járó nehézségeket, mióta az audiológia lett a hivatásom.”

Örömök a szakmában

Andreát azok a pillanatok motíválják, amikor sikerül megtalálni a legjobb megoldást, kezelést és a betegség gyökerét.

„Az emberi hallás egy rendkívül összetett folyamat. A rehabilitáció megkezdése előtt a diagnózis felállítása a legnagyobb kihívás.”

Akkor van öröm, ha egy bonyolultabb eset is sikerrel zárul. Van, amikor a megoldás a hallókészülék, van, hogy valamilyen egyéb kezelés, esetleg műtét.

„A lényeg, hogy a beteg a legjobb ellátáshoz és megoldáshoz jusson. Visszaadni valakinek a hallását, nem mindennapi élmény. Ezért érdemes dolgozni.”

A fül-orr gégészeti, illetve az audiológiai szakrendelésen folyamatosan egyeztetnek az orvosokkal egy-egy esettel kapcsolatban avat be minket a szakmai háttérmunka részleteibe Andrea. Az ellátásnak ezt részét szeretem a legjobban!

„Nem is oly régen egy 93 éves néninek adtunk készüléket. Látni Ilonka néni szemében az örömöt és hálát, amiért visszakapta a hallását, mindent megér.”

Kommunikáció és a bizalom kiépítése

Andrea az egészségügyi pálya előtt kereskedelemmel foglalkozott, ezért sokat találkozott és beszélgetett az emberekkel, és ezirányú tapasztalatait most jól tudja hasznosítani.

„A hallásgondozás során nagy szerepet kap a kommunikáció, a bizalom kiépítése és megtartása. Az, hogy az emberek megbíznak bennem és elfogadják a tanácsaim jó érzés.” – meséli mosolyogva.

Halláskontrol a megelőzés érdekében

Ha úgy is érezzük, hogy a hallásunkkal minden rendben, akkor félévente, de legfeljebb évente szükséges lenne mindenkinek a halláskontrol.
A hallásromlás alattomosan, lassan és pici apró jelek kíséretében üti fel a fejét. Természetesen létezik hirtelen halláscsökkenés, de az más kategória. Azokban az esetekben nem mérlegelendő az orvosi vizsgálat, hanem kötelező és azonnali!

Egészségügyi szűrőprogramok szerepe

Amikor érezzük, hogy gond van, vagy a család adja tudtunkra a halláskárosodást, akkor már picit elkéstünk. – tudjuk meg a tapasztalt audiológustól.

A szűrés, és véleményem szerint nem csak a hallásszűrés, hanem minden szűrőprogram az egészségügyben nagyon fontos. Számtalan betegség egy egyszerű vizsgálattal, ideje korán beazonosítható és a későbbiekben sokkal könnyebben gyógyítható.

A hallás folyamatos évenkénti kontrollal nyomon követhető, ha pedig kialakul a veszteség sokkal könnyebben rehabilitálható. – hangsúlyozza Andrea.

„Amikor valaki megkapja az új hallókészülékét, az első évben szoros kapcsolatot tartunk és 3 havonta kontrolláljuk. Megvizsgáljuk a beállításokat, megnézzük azt, hogy a beteg hogyan boldogul a készülékkel. Lényeg, hogy kiderüljenek a nehézségek és a hallókészülék hasznos segítség legyen.„

Preventív eszközök használata és a nyereség felismerése

Létezik már egy olyan tudatos generáció, melynek tagjai igyekeznek óvni hallásukat. Ezek az emberek tudják és értik, hogy óvatosnak kell lenniük, és bizonyos esetekben szükséges a védőeszköz használata.

A társadalom szélesebb rétegeiben viszont csak akkor kapnak észbe az emberek, ha a hallásvesztés már kialakult és rehabilitáció nélkül a baj már nem orvosolható.

Andrea egyik célkitűzése, hogy megismertesse az emberekkel a preventív eszközök használatát és az azoktól várható nyereséget.

Tisztában lenni a megelőzés fontosságával

Andrea hisz abban, hogy az évenkénti szűrés és a megfelelő információ ismerete a hallást érinthető egészségkárosító hatásokról, nem kerülhető el.

„Ha ezekkel tisztában vagyunk, ma már számtalan eszköz áll rendelkezésre a megelőzéshez, melyekkel védeni tudjuk hallásunkat. Amennyiben lehet kerüljük a nagyon zajos helyeket, óvakodjunk a hangos zenehallgatástól és fülünk állapotáról se feledkezzünk meg.”

A hallásvizsgálatot megelőzően fül-orr gégészeti vizsgálat is ajánlott, hogy a fül egyéb betegségeit is kezelni tudjuk, ha szükséges.

Szakemberek, garancia, széles hallókészülékválaszték

Az Otonet képzett, jó szakemberekből álló csapat. Ez fontos, hiszen a betegségek melyekkel találkozunk, a képzetlenebb, tapasztalatlanabb kollégák számára feladhatják a leckét. A rendszerek, amikkel dolgozunk garanciát adnak, hogy aki betér hozzánk magas szakmai színvonalú ellátást kap. A hangsúly a „szakmai”-n van nyomatékosít Andrea.

„Arra törekszünk, hogy a lehető legpontosabb diagnózist állítsuk fel és az ehhez illeszkedő legjobb rehabilitációt.”

Itt az ellátás sok eszköze megtalálható és talán ez a legnagyobb különbség a többi ellátó helyhez viszonyítva. – hangsúlyozza Andrea. A hallókészülék ellátás a lehetőségek fontos, de nem egyetlen és kizárólagos eleme.

Azon túl, hogy több készülék márka közül válaszhatunk, létezik a kínálatban csontvezetéses készülék, CROS/BiCROS rendszerek, tinnitus megoldások, személyre szabható egyéni védőeszközök és számos, a hallásrehabilitációval összefüggésbe hozható segédeszköz.

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Ismerje meg Kohári Imréné Annát, a Ko-Ha Sound vezető audiológusát

Interjú: Puha Andrea

“A legnagyobb öröm, ha egy nem halló ember a segítségem által hallóvá válik, és ezt az örömet látom a szemében.” – interjú Kohári Anna audiológussal, a KO-HA Sound Kft. vezetőjével.

Fajd Veronika, audiológusA hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért. Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Annának viszonylag kevés szabadideje van, de azt igyekszik aktív pihenéssel tölteni. Mindene a család, ahol mindig feltöltekezik energiával, szeretettel – bár, mint mondja, ez egyre nehezebb, hiszen a fiai már kiléptek a családi fészekből. A békét és a kiegyensúlyozottságot a kertészetben keresi, imádja a kertet, a növényeket, ha nem audiológus lenne, akkor kertész, vagy szakács, mivel a konyhában is képes csodákat művelni, akárcsak a szakmájában. Mondhatni, szerencse, hogy mégis az audiológia lett az élete, mert egy jó szakemberrel lenne kevesebb.

Mi sodorta önt az audiológiai pályára?

“Az audiológiai szakrendelőbe 1992-ben kerültem, – véletlenül. A házasságom és a gyermekeim születése előtt egy gyárban dolgoztam titkárnőként, bár végzettségem egészségügyi szakirányú. A gyermekgondozási segély lejártakor mentem volna vissza dolgozni az előző munkahelyemre, de az akkori gazdasági viszonyok miatt a gyár felszámolás alatt állt, így nem sok jövőt láttam benne. Éppen akkor egy barátnőm megkeresett, hogy nem mennék-e oda mellé dolgozni az audiológiára, és hát így kerültem oda… Ennek már 24 éve!”

Van személyes érintettsége?

“Személyes érintettségem nincs, bár nyilván az évek alatt idős szüleim is hallásproblémákkal küzdők lettek, így az ellátásuk hallókészülékkel az én feladatom lett.”

Mit jelent Ön számára audiológusnak lenni?

“Az audiológusi feladat igen színes és változatos. Mivel kórházi audiológián dolgozom, így nemcsak a hallókészülékes ellátás és gondozás a feladatom, hanem olyan betegekkel is naponta találkozom, akiknek a problémáját nem hallókészülékkel kell megoldani.

Emiatt számomra az audiológia egy nagyon szép kihívás, hiszen a 24 évem alatt nem volt két egyforma beteg és probléma. Minden nap új emberekkel, új kihívásokkal állok szemben, és mivel a hallókészülékes szakma percről percre változik, így folyamatos tanulást igényel tőlem, ami szellemileg is frissen tart.”

Mi a legnagyobb öröm a szakmájában?

“A legnagyobb öröm, ha egy nem halló ember a segítségem által hallóvá válik, és ezt az örömet látom a szemében, illetve az életminőségének a javulásában. Számtalan példát tudnék felemlíteni, hiszen 24 év az nagyon hosszú idő, de igazán nem emelném ki egyiket sem, mert mindegyik egyformán kedves nekem.”

Mikor, és milyen gyakran kell audiológushoz menni?

“Először akkor kell menni audiológiai vizsgálatra, amikor a hallásában egy pici változást is észlel az ügyfél, nem szabad megvárni, amíg nagyon rosszul hall. Az audiológiai vizsgálatok gyakorisága pedig attól is függ, kinek milyen jellegű és mértékű a halláscsökkenése. Amennyiben az állapotában hirtelen változást észlel, akkor azonnal, egyebekben évente ajánlatos az audiológiai kontroll.”

Miért fontos a hallásszűrés és a hallásgondozás?

“A hallásszűrésnek a korai felismerésben van jelentősége, hiszen sok esetben a nagyothalló észre sem veszi, hogy nagyothall, mert a világ szépen lassan csendesedik el. Ez főleg akkor fontos, ha a nagyothalló mellett nincs család, hozzátartozó, aki figyelmeztetné erre. A hallókészülékkel ellátott beteget sem szabad magára hagyni, segíteni kell, a hallókészüléket személyre kell szabni, ezért fontos a hallásgondozás, a rehabilitáció, a nyomon követés, hogy az általunk ellátott beteg minden tekintetben boldoguljon a készülékkel, illetve az életében valóban olyan pozitív változásokat idézzünk elő, amilyet szerettünk volna.”

Hogyan tudunk vigyázni a meglévő hallásunkra?

“A megelőzés nagyon fontos! Ezt a lehető legfiatalabb korban kell elkezdeni, fontos a nevelés, hogy megtanítsunk a felnövekvő generációnak, hogy miért is olyan fontos a hallásunk, és annak megóvása. A zajban való tartózkodáskor gondoskodni kell a megfelelő védelemről! Fontos a szűréseken való részvétel, hiszen ez is a megelőzés része lehet, mert ha tudom, hogy van egy kezdődő halláscsökkenésem, jobban fogok vigyázni a még meglévő hallásomra.”

Anna Békéscsabán, a Gyulai úton a Ko-Ha Sound halláspontján várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket.

Your Content Goes Here

Ismerje meg Németh Dorinát!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Németh Dorinával, az Otonet Esztergom Halláspont hallásgondozójával.

Dorina az Otonet esztergomi rendelőjében is egyetlen szemvillanással képes fegyelmet gyakorolni. Számára az ügyfél az első, és ha nem megfelelő a vizsgálati környezet, pillanatok alatt csend lesz, ha körbenéz, pedig apró és törékeny a termete. A szigorú tekintet azonban kedves és mókás audiológust rejt:

gyakran a kacaj és nevetés hangjai töltik ki a rendelőt.

Audiológus anya audiológus lánya

Ő az a fajta hallásgondozó, aki még gyermekként ismerkedett meg az audiológiával. Gyakran bejárt édesanyjához a rendelőbe, és már akkor elbűvölte őt a szakma minden eszköze és mozzanata.

Amit akkor az édesanyja csinált, azt most ő is csinálja: hallást mér, hallókészüléket illeszt, programoz, és nem engedi el addig a hozzá érkezők kezét, amíg a hallókészülék beállításai tökéletesek nem lesznek.

“Számomra fontos, hogy minden kliensem átélje a pozitív pillanatokat is.  Nekem azok a tökéletes pillanatok, amikor valaki örömében elsírja magát régen elvesztett hangok meghallása esetén, és felkiált:

Jé, tényleg, ennek is van hangja! Már el is felejtettem milyen ez!”

-avat be a hétköznapjaiba. Noha mindegyik korosztállyal szeret foglalkozni, mert mindegyiknek megvan a maga szépsége, legjobban a kisbabákat szereti mérni.

,,Hozzám legtöbbször olyan kisbabákat hoznak, akiknek újszülött korban valamiért nem sikerült a BERA vizsgálat. Különösen nagy örömöt okoz, ha láthatom a szülők mosolyát a megkönnyebbüléstől, hogy minden rendben van a gyermekük hallásával.

Ezek megható pillanatok, hiszen ilyenkor úgy érzem, nem csak a picik fülével dolgozom, hanem a szülők lelkével is.”

A szembesítés nem mindig könnyű

A munkájában a legnagyobb kihívást abban éli meg, hogy a diagnózis szembesítése után a dac ellenére nem csak szavak szintjén, hanem lélekben is el tudja fogadtatni a klienseivel a hallókészülék szükségességét.

,,Hozzám sokan “csak fülzúgás” miatt jönnek, majd itt derül ki, hogy ez társult hallásveszteséggel. Legtöbb esetben elmúlik a fülzúgás, amint ellátjuk a megfelelő készülékkel, de amíg valaki ezt nem tudja elfogadni, sajnos a mi feladatunk is nehezebb. “ – magyarázza. De ezért is helyez nagy hangsúlyt a fokozatosság elvére.

,,Mindig elmagyarázom, hogy mi vár rájuk a hallókészülék hordás során, hogyan tudják szépen, lassan megszokni azt, hogyan ne legyen a hallásélmény rögtön rossz. Elmagyarázom azt is, hogy a programozás hogyan segít ebben,

és hogyan tudjuk szépen, lassan, lépésenként megszeretni a hallókészüléket.

Alapvetően hiszek abban, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelő hallókészüléket, ám ehhez türelemre van szükség az én részemről és az ő részükről is. És persze, az idő is nagyon fontos.

Hogy minél előbb kérjünk segítséget, menjünk el hallásmérésre, mert minél előbb kapunk halókészüléket, annál könnyebben szokjuk meg a viselését. “

Némethné Kovács Ritát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Dr. Rack Emmát hamarosan megismerheti a vele készült interjúból!

Ismerje meg Sarkadi Henriettet, a Ko-Ha Sound audiológusát!

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségetek javulásáért is.

Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Sarkadi Henriett, audiológussal, hallásakusztikussal.

Sarkadi Henriett 17 évesen kapott egy kóstolót abból, hogy mennyire fontos az, hogy vigyázzunk a hallásunkra.

,, Egy Tankcsapda koncert után derült ki, hogy a bal fülemen nem működnek a reflexek, és nem volt túl jó ötlet azzal a fülemmel a hangfal közelében állni. Szerencsére a nagynéném, Kohári Anna gyorsan intézkedett, és a két hét infúzió rendbe tett, legalábbis nagyjából. A hátramaradt fülzúgás és az enyhe bal oldali halláscsökkenés azért mindig emlékeztet, mennyire fontos is a megelőzés.”

Talán nem is tudatosult benne akkor, hogy a sors is azt akarja, hogy az audiológia felé sodródjon. Emiatt a mozzanat miatt lehetett az, hogy noha angol-biológia szakos tanárnak készült, de már a főiskola alatt is érezte, hogy nem ez az út, ami neki meg van írva.

,, Négy elvégzett év után – talán dacból, amit persze mai fejjel már bánok – nem államvizsgáztam le. Értékesítő lettem egy cégnél, szerettem emberekkel foglalkozni, de nyilván nem ez volt az életcélom. Majd két gyermekemmel összesen öt évig voltam GYES-en, ezalatt egyre keresgéltem, hogy mit is tanulhatnék, ahol a humánbiológia iránti érdeklődésemet és az emberekkel való kapcsolatteremtő készségemet is kamatoztathatnám.”

Ekkor ajánlott fel egy lehetőséget Henriettnek a nagynénje, Kohári Anna. Felvetette, hogy tanuljon ki audiológusnak, hogy a tervei közt szereplő új üzlet megnyitásában majd segítségére tudjon lenni. Időközben a GYES lejárt, Anna mellett pedig megüresedett egy hely a kórházi audiológián, így kézenfekvő volt, hogy Henriett jelentkezzen az állásra. Így sodorta – a szó legszorosabb értelmében – az élet Henriettet erre a pályára.

Mi számára a szakma szépsége?

Henriett sokoldalú munkát végez. Hallásvizsgálatokat csinál gyakorlatilag minden korosztály számára, de segíti a nagyothallók rehabilitációját, hallókészülékkel való ellátását is. Ahogy mondja, nagyon változatosak a napjai.

,,Minden eset egy kirakós játék, amit nekünk kell összeilleszteni. Mindenki más problémával érkezik hozzánk, ez pedig arra sarkall, hogy egyre többet tanuljak. Ebben nagy segítségemre van Anna, aki a 25 évnyi tapasztalatával mindig a rendelkezésemre áll egy-egy kérdés megválaszolásában.

A kórházba érkező emberek zöme kiszolgáltatott, elveszett, információra éhes. Az embereknek nyújtott tájékoztatás, segítség már önmagában is elégedettséggel tölt el, és az évek során egyre több pozitív visszajelzést kapok a munkámmal kapcsolatban is.

Mit jelent nekem ez a munka? Emberszeretetet. Ebből manapság nagy hiány van. De minél többet adok, annál többet kapok vissza. ”

Henriett szerint fontos, hogy ne a szomszédtól tájékozódjunk hallókészülék ügyben, és főleg azt ne hagyjuk, hogy mások döntsék el, milyen készülék megfelelő a számunkra. Inkább fogjuk kézen a tanácstalan hallássérült ismerőseinket, vagy éppen saját magunkat, látogassunk el a megfelelő szakemberhez, akivel közösen egyedi megoldások közül válogatva találhatunk megoldást a problémánkra.

Henriett emberszeretete az állatokra is kiterjed. Férje szenvedélye a bulldogtenyésztés, ami persze rá is átragadt. ,, Már nem tudnám elképzelni az életemet nélkülük, jelenleg nyolc kutyánk van otthon, és épp a napokban született két alom is, tizenkettővel növelve a család létszámát. ” Emellett pedig két gyerkőc boldog édesanyja, ebből is látszik, hogy hatalmas szíve van, amiben sok mindenki kap helyet: a hozzá betérő betegek is, akinek a sorsát nagyon is szívén viseli.

,,Azt hiszem a munkám legszebb pillanata az, amikor látom a boldogságot a betegek arcán, meg a könnyeket a szemükben. Csak az a baj, hogy ilyenkor nálam is eltörik a mécses…” – mondja elérzékenyülten.

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is,
akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért.
Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni,
hogy a hallásra vigyázni kell.

Tegnap, ma és holnap is.

Szabolcsi Judith hallássérült és siket gyermekeket gondozott iskolaápolónőként, mikor az audiológia szépsége magával ragadta. Ma már a MED-HOM Halláscentrumban várja szeretettel a hozzá érkezőket.

 

Judith számára sorsfordító volt a hallásérült és siket gyermekek gondozása közben megtapasztalt nagyon sok élmény, kedvesség, befogadás és szeretet. Alapfokon a jelnyelvet is megtanulta, hiszen ezeknél a gyerekeknél nem volt elég csak a szájról olvasás.

„Olvasnak a szemből, az arcról, a jelekből és a hangokból is.„

Voltak olyan gyerekek, akik hallókészüléket viseltek. Számukra azért is fontos szerepet játszott a segítségem, mert a hallókészülékük kezelésével kapcsolatban is csak rám számíthattak. Egyre jobban kezdtek érdekelni a szakmai miértek, ezért beiratkoztam az audiológus képzésre. – emlékszik vissza mosolyogva a kezdeti időkre Judith.

„Alapvetően van egy egészségügyi végzettségem, így nem volt nehéz megérteni és magamba szívni ennek a területnek az érdekességét, szépségét és kihívásait.”

Kiegyensúlyozott élet hallókészülékkel

Az ő családjában is vannak hallássérültek, akik kiegyensúlyozott életet élnek, hallókészüléket viselnek, sikeresen integrálódtak – avat be minket Judith személyes érintettségébe.

Azok a pillanatok éltetik, amikből visszajelzések érkeznek, mert a legnagyobb siker a visszajelzés akár jó, akár rossz. Ezekből mindig tanul az ember arról, hogy mit csinálhatna még jobban.

Audiológusnak lenni: kihívást, tanulást, empátiát, türelmet és segítségnyújtást jelent. – jellemzi csillogó tekintettel nem hétköznapi munkáját.

„A legnagyobb öröm adni és ez által sikereket elérni.”

Megerősítés, visszacsatolás

Különösen nagy örömet jelent számára a betegek támogatása, segítése, hogy újra hallhassanak, élményeket szerezzenek, teljes életet élhessenek.

„A hallásgondozás szépsége éppoly összetett, mint ez a munka. A megerősítés és a visszacsatolás az, ami erőt ad.”

Amit sosem lehet megunni, az az állapotfelmérés. Ilyenkor kicsit megnyílnak az emberek és kapunk egy kis szeletet az életükből. – meséli meghitt mosollyal. Bizalmat kapok, hiszen tudják, hogy bármikor fordulhatnak hozzám.

Láthatatlan kötelékek

Van egy igazán mély emlékem, ami egy olyan ügyfelemhez kötődik, akinek az életében már kezdetektől részt vehettem. A közös történetünk még akkor kezdődött, mikor még az újszülött osztályon dolgoztam ápolónőként.
Mindkét gyermekét gondoztam, segítettem a szoptatásban, tanulásban, összeszokásban. Akkor még nem gondoltuk, hogy később az anyuka majd a pacienseim közé fog tartozni.
Amikor a segítségemet kérte, nagyon számított a bizalmamra és a szakmai tudásomra. Hallókészüléket kapott, de nem csak készüléket.
Visszakapta a hallását!
– meséli Judith örömkönnyekkel a szemében.

Újra élvezhette a zenét, tudott televíziót nézni, hallotta a kapucsengőt, telefonálhatott, énekelhetett, taníthatott.

„Az életünk sok ponton összekapcsolódik. Azóta is tartjuk a kapcsolatot és mindig pozitív érzésekkel gondolunk a múltra.”

A hallásunk az egyik legfontosabb érzékünk!

A hallásunk romlása vagy hiánya az egészségi állapotunkat és az életminőségünket is befolyásolja. – tudjuk meg az audiológustól, akit azok a pillanatok éltetnek, mikor segíthet visszatalálni az embereknek a hallásukhoz.

A hallásszűrés bizonyos kor fölött félévente vagy évente javasolt, attól függően, hogy van-e előzmény.
Emellett a zajos munkahelyen dolgozó embereket folyamatosan szűrni kell.
Aki pedig hallókészüléket visel, az igény szerint érkezik, de legalább félévente számukra is ajánlott a kontrol, ha másért nem, akkor a készülék beállításainak az ellenőrzése miatt.

Védekezés a zaj ellen – a tudatosság előfutára

Gyerekeinket neveljük a zajos helyek kerülésére és arra, hogy ne hallgassák túl hangosan a zenét. – hívja fel a figyelmünket Judith a megelőzés fontosságára. A zajvédelem, a különböző zajvédők használata nagyon fontos a hallás épségének megőrzéséhez.

„Az emberek nem cselekszenek mindig tudatosan. Sokan nem is tudják, hogy a zaj, a hangos zene, a zavaró zörejek, a stressz, a különböző betegségek milyen módon tudják befolyásolni a hallásunkat.”

A titok: a bizalom

Egy hely, ahol családias a légkör, ahol a páciensek és az audiológusok szinte a keresztnevükön szólítják egymást. Audiológusok, akik a hallókészülék ellátás során bevonják a családot is, így ők is rálátást nyernek a készülékek használatába, a tartozékok, kiegészítők karbantartásába és tisztításába, akár egy hirtelen adódó probléma elhárítására is.

„A páciensek tudják, hogy számíthatnak a segítségünkre!”

Judith szakértelemmel, tapasztalattal, empátiával és türelemmel várja a MED-HOM  halláscentrumba a pácienseit

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.
Tegnap, ma és holnap is.

Szegedi Szilvia audiológusként és az Otonet kiskereskedelmi vezetőjeként támogatja kollégáit. Segít visszaadni az embereknek egy elveszettnek hitt érzékszervet és ezáltal megtapasztalni újra a hallás örömét.

Amikor a gyermeked nem hall

A 2 éves gyermekemnél halláscsökkenést diagnosztizáltak. – merül el emlékei közt Szilvia – Akkoriban még nagyon rögös út vezetett a halláscsökkenés pontos diagnosztizálásától, a megfelelő rehabilitációs módszer megtalálásához, illetve annak szakszerű megvalósításáig, főleg vidéken. – gondol vissza 20 évvel ezelőtti emlékeire.

Szerencsére ez mára már sokat változott a pozitív irányba.

Szilviát azok a pillanatok éltetik, mikor segíthet visszaadni az embereknek egy megkopott vagy elveszettnek hitt érzékszerv működését, és ezáltal hozzásegíteni pácienseit újra megtapasztalni a hallás örömét.

A hallásgondozás szépsége

„Az emberek életminőségén tudunk javítani. Az ezzel járó örömöt látni az emberek arcán az, ami nagyon felemelő érzés.”

Osztja meg mosolyogva Szilvia mindennapos élményeit az audiológusi munka csodáiról.

Az egyik legnagyobb öröm és sikerélmény egy 7. osztályos diák hallásrehabilitációjához köthető számomra. A szüleivel jött hallásvizsgálatra, mert nagyon rossz tanulmányi eredményei és egyéb iskolai problémái okaként hallásproblémára gyanakodtak. A szülei a továbbtanulása végett is aggódtak.

A hallásvizsgálat során kiderült, hogy kétoldali idegi halláscsökkenése van a gyermeknek, így minkét fülére hallókészüléket kapott, melyeket szinte az első illesztéstől kezdve teljesen elfogadott. Jól hallott vele.
Másfél év múlva a 8. osztály végén jöttek nagyon hálásan és lelkesen, hogy nagyon sokat javított, szép eredményeket ért el és felvették a kiválasztott gimnáziumba. – meséli az audiológus érezhető büszkeséggel a hangjában.

Ebből a történetből is látható milyen fontos szerepe van a hallásnak az életünkben. Fontos a korai felismerés, és már gyermekkorban is a rendszeres hallászűrés.

Az életminőség javítható a rendszeres vizsgálatokkal és hallásgondozással!

Ha panasz van a hallással, akkor célszerű minél gyorsabban bejelentkezni a hallásvizsgálatra, hiszen minél korábban kezdődik el a rehabilitációt, annál könnyebb az elfogadás. A folyamatos hallásgondozás segít megőrizni a hallást.
Tartsuk szem előtt, hogy 50 év felett, illetve zajos munkakör esetén évente mindenképp ellenőriztetni kell a hallásunkat.

Hallásmegőrzés

Szilvia elégedettséggel a hangjában beszél arról, hogy egyre többen óvják a hallásukat és figyelnek oda jobban  a megelőzésre, hiszen sok zajos munkaterületeken már kötelezővé tették a hallásvédő eszközök használatát, illetve egyre több fórumon is megtalálható a hallás tekintetében is a prevenció fontossága.

Fontos a prevenció, tehát a hallás védelmére zajos területeken, a megfelelő hallásvédő eszközök használata akár munkahelyen, akár koncerten, de zajos hobby esetén is. – adja meg a megoldást Szilvia arra a kérdésre, hogyan tehetünk a saját hallásunk egészségének megőrzéséért.

Szakmai hozzáértés és ügyfélközpontúság

„Halláspontjainkban fontosnak tartjuk az ügyfélközpontú hozzáállást, illetve a szigorú szakmai szempontok betartásával történő betegellátást.”

Sok olyan ügyfelünk van, akik korábbi nem megfelelő ellátásuk miatt érkeznek hozzánk. Sajnos az ügyfélközpontúság és szakmai hozzáértés még nem minden megfelelő. Vannak rossz tapasztalatok, ezért is kiemelten fontos számunkra, hogy a hozzánk érkezőknek a lehető legteljesebb ellátást nyújthassuk. – emeli ki mosolyogva Szilvia.

Your Content Goes Here

Ismerje meg Várhelyi Krisztinát, az Otonet Maros Halláspont audiológusát!

Várhelyi Krisztina – Otonet Halláspontok vezető audiológusa

“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.” – Várhelyi Krisztina audiológussal beszélgettünk.

Várhelyi Krisztina egy angyal. Ez jutott az eszembe, mikor a szárnyai alá vett engem, meg a hallásomat. Ilyennek kellene lennie minden audiológusnak, olyannak, akinél szinte várjátok, hogy végre a székbe ülhessetek, és csodákat műveljen. Arany keze van, és a mosolya gyógyít, úgy dorgál meg és parancsol, hogy kérésnek érzed. Szavai kimasszírozzák a kétséget belőled, és elhiszed, hogy nem lesz semmi gond.

Szegényebb lenne a szakma Krisztina nélkül, én azt mondom. Mert ha valamire szüksége van egy kétségbeesett hallássérültnek, az egy audiológus, aki anyja helyett anyja, olyan, aki érti is, hogy mi történik a fülekben. Kriszti pont ilyen.

Érzékenysége talán onnan ered, hogy már 17 évesen, a középiskolai tanulmányai mellett hallássérültekkel kezdett el foglalkozni a Szent János Kórházban. Érettségi után pedig el is kezdett dolgozni itt, és 1990-ben az audiológiai képzést is elvégezte. Ma pedig rengeteg hallássérültnek csinál hallásvizsgálatot, kiegészítő küszöbfeletti vizsgálatokat, és segít abban, hogy a lehető legjobb hallókészülék birtokosai legyenek. Végigasszisztálja ezt a cseppet sem könnyű utat a lenyomatvételtől kezdve a hallókészülékek beállításán át, egészen addig, míg látogatói elégedetten nem távoznak a rendelőből.

,,Nekem nagyon fontos, hogy segíteni tudjak az embertársaimon, hogy magasabb minőségű életet élhessenek, és ne rekessze ki őket a társadalom.”– magyarázza, hogy mi rejlik a mosolyok, és a végtelen türelem mögött, és mint mondja, megéri minden perce a szakmának, hiszen tele van örömteli pillanatokkal.

A legnagyobb öröme az, ha valaki elfogadja a hallókészüléket, jól hall és ért vele, rendszeresen jár a kontrollokra. Az már fél siker. ,,Könnyfakasztó pillanat, ha egy csecsemő hallókészüléket kap, elkezdi figyelni a környezetét, próbálgatja a hangját, vagy például egy fiatal, aki addig a mobiltelefonját csak sms-re használta, telefonálni tud, kedvenc zeneszámát újra hallja.” – mondja. Legnagyobb sikertörténete egy rendkívül bizalmatlan hallássérült hölgy, aki hallásszalontól hallásszalonig járt éveken át, de csak kudarcélmények érték. Nagyjából 10 éve Krisztina segített neki hallókészüléket választani, ma boldog, mosolygós hallókészüléket viselő nő.

“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.”

Éppen ezért Krisztina arra kér mindenkit, hogy ne várjanak 6-10 évet, míg eljutnak hallásvizsgálatra, hanem bátran próbáljanak hallókészüléket, türelemmel szokjanak hozzá, hiszen pont olyan fontos, hogy jól halljunk, mint ahogy fontos, hogy jól lássunk. Amint érzitek, hogy bizonyos esetekben rosszul értetek dolgokat, gyakran vissza kell kérdeznetek, hangosan hallgatjátok a tv-t, rádiót, akkor menjetek el egy hallásvizsgálatra.

Ha pedig már hallókészüléket viseltek, akkor se dőljetek hátra a széketekben, 6-12 havonta fontos egy kontroll vizsgálat, illetve a hallókészülék átvizsgálása, tisztítása. ,,Új készülékviselőknek az első évben 3 havonta fontos a kontroll, hogy lássuk elégedett-e a beállítással, rendben tudja-e tisztítani.” – magyarázza Krisztina, mivel ezzel sokan nincsenek tisztában.

Krisztina a hétköznapokban is pont olyan, mint a munkájában: szenvedélyes. Imád varrni, elmondása szerint egy méteráru boltban félő, hogy nem tudja megállni, hogy ne költsön, emellett pedig sokat kerékpározik, és a legtöbb idejét a családjával, barátaival tölti, akik biztosan nem járnak rosszul, mert Kriszta képes úgy nevetni, ahogyan nem sokan: harsogva, szívből, őszintén.

Krisztina Budapest XII. kerületében, az Otonet Maros utcai halláspontján várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket

Mi tudunk segíteni Önnek, hogy vissza nyerje a hallás örömét!

Kérjen ingyenes hallásvizsgálatra időpontot az önhöz legközelebbi halláspontunkba. Biztosítsa helyét már ma!
időpontot kérek